'De invloed van een vlog' (4)

25-08-2017    09:58   |    Joos Joling

Een weblog van Joost Joling. Hij is hoofd Bemiddelingsbureau Planten bij sierteeltmarktplaats Plantion. Zijn blog is exclusief geschreven voor de GroenteNetten en de SierteeltNetten.

De retail-wereld verandert in een snel tempo. Online aankopen nemen toe en fysieke winkels verdwijnen. Daarentegen komen er ook weer nieuwe winkels bij, die nieuwe winkels triggeren mij. Wat doen zij anders? Waarin onderscheiden zij?

Wanneer een winkel zich niet onderscheidt , is er in de toekomst geen bestaansrecht. Dat social media een heel belangrijke factor hiervan is, stond ik nog niet zo bij stil. Dit werd me duidelijk toen we op vakantie waren. We stapten de trein uit in Milaan, mijn dochter keek mij met glinsterende ogen aan. “Papa hier in Milaan heb je een winkel -ik zal de naam van deze keten niet noemen- waar vaak over gevlogd wordt op YouTube.”  Het was een winkel met vers gemaakte cosmeticaproducten.

Op het Piazza Del Duomo liepen wij deze winkel binnen en ik heb met verbazing staan kijken hoeveel meiden er in die winkel waren en dat allemaal door YouTube. Dat is toch geweldig! Het ene stuk zeep was nog duurder dan het andere, maar er waren veel klanten en er werd verkocht. Het winkelpersoneel was super enthousiast. En ter plekke kon je alles uit proberen. Er was beleving in die winkel. Wie koopt er normaal gesproken een stuk zeep van € 40? Iedereen die in de winkel was, kocht ook.  Prijs speelt kennelijk geen rol. Je wilt het gewoon hebben.

Zou het niet mooi zijn dat we dit ook met bloemen of een plant kunnen bereiken? Met bloemen en planten koop je zelfs een emotie en dat is onbetaalbaar. 


Reacties (4)

Teije at 25.08.2017

Dat is van mijn vader mooi he

Martine van der Meer 3 weeks ago

Mooi stuk van je vader Teije! Dat kan hij wel....

Martine van der Meer 3 weeks ago

Mooi stuk van je vader Teije! Dat kan hij wel....

Martine van der Meer 3 weeks ago

Mooi is dat hè? Wij gaan ook altijd op zoek naar hippe dingen van internet met mijn dochters. Zo werkt het! Reclame in de krant of op tv is echt oldschool. Wie kijkt er nog tv? Ik niet, laat staan de jeugd....

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

'Kansen led door samenwerking'

Samenwerking door de keten heen kan de kansen van led-belichting voor de sierteeltsector benutten, of is misschien wel hard nodig. Dat was...

'Belang goede foto's onderschat'

Een eerste weblog van Merel Barendse-Prins. Zij is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie rondom FloraXchange. Barendse-Prins...

Tuinbouw 'sexy' op de kaart

Carolina Sevilla gaat in januari helpen om de tuinbouw een sexy imago te geven. De Costaricaanse zal tijdens de Vakantiebeurs samen met...

Floral art in plaats van banners 21-09-2017    09:57
'Uitbuiting is businessmodel' 21-09-2017    09:56
'Vlot bijsturen in komkommer' 21-09-2017    09:51
Louis Kester naar Florpartners 21-09-2017    09:45
Priva lanceert starterscomputer 21-09-2017    09:33
Fiscale consequenties op een rij 21-09-2017    09:30
Vervoersverbod bijen in Drenthe 21-09-2017    09:28
Meubels van schimmel (film) 21-09-2017    09:25
NL houtsnippermarkt in beeld 21-09-2017    09:06
DOOZO verder als EKOMENU 21-09-2017    08:55
  Ga naar het nieuwsarchief